Regulamin
Regulamin sklepu internetowego
wersja obowiązująca od dnia 03.07.2025 r.
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki oraz zasady działania Sklepu internetowego MAWEN DYSTRYBUCJA.
Sklep prowadzony jest przez Sprzedawcę – Mawen Dystrybucja spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Szczecinie, ul. Hangarowa 10, 70-767 Szczecin, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie, Wydział XIII Gospodarczy KRS, pod nr: 0001175360, posiadającą NIP: 9552588361 oraz REGON: 54182941 , która świadczy za jego pośrednictwem usługi drogą elektroniczną na rzecz Klientów, a także umożliwia Klientom zapoznanie się z oferowanymi Towarami i zawieranie Umów Sprzedaży.
§1.
[Definicje]
1. Klient – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego.
2. Kodeks Cywilny – oznacza ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
3. Konsument – oznacza Klienta będącego konsumentem w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu Cywilnego, tj. osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
4. Przedsiębiorca – oznacza Klienta niebędącego Konsumentem.
5. Regulamin – oznacza niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Sklepu Internetowego.
6. Sklep Internetowy (Sklep) – oznacza serwis internetowy dostępny pod adresem www.mawen-dystrybucja.pl, za pośrednictwem, którego Klient może w szczególności składać Zamówienia.
7. Sprzedawca – oznacza Mawen Dystrybucja spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Szczecinie, ul. Hangarowa 10, 70-767 Szczecin, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie, Wydział XIII Gospodarczy KRS, pod nr: 0001175360, posiadającą NIP: 9552588361 oraz REGON: 54182941, adres e-mail: biuro@mawen-dystrybucja.pl, numer telefonu , prowadzącą Sklep Internetowy.
8. Towar – oznacza produkty prezentowane w Sklepie Internetowym
9. Umowa Sprzedaży (Umowa) – oznacza umowę sprzedaży Towaru w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawartą pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu Internetowego.
10. Ustawa o Prawach Konsumenta – oznacza ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
11. Ustawa o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną – oznacza ustawę z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
12. Zamówienie – oznacza oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
§2.
[Postanowienia ogólne i korzystanie ze Sklepu internetowego]
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego.
2. Regulamin stanowi regulamin w rozumieniu art. 8 Ustawy o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną.
3. Sklep Internetowy prowadzony jest przez Sprzedawcę.
4. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
1) zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach Sklepu Internetowego,
2) warunki i zasady składania Zamówień drogą elektroniczną w ramach Sklepu Internetowego,
3) zasady zawierania Umów Sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu Internetowego.
5. Korzystanie ze Sklepu Internetowego wymaga dostępu do urządzenia z dostępem do Internetu oraz aktualnej przeglądarki internetowej
6. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Sprzedawca zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu Internetowego do osób, które ukończyły 18 lat. W takim przypadku Klienci zostaną o tym powiadomieni.
7. Klienci mogą w każdej chwili uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie internetowej Sklepu Internetowego pod adresem www.mawen-dystrybucja.pl, a także pobrać go i sporządzić jego wydruk.
8. Informacje o Towarach zamieszczone w Sklepie Internetowym nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie dla Klientów do składania ofert zawarcia Umowy Sprzedaży.
9. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, Strony Internetowej Sklepu, a także wzorców, formularzy, logotypów i zdjęć zamieszczanych w Sklepie Internetowym (z wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych w celach prezentacji towarów, do których prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do Sprzedawcy.
10. Sklep Internetowy nie prowadzi sprzedaży hurtowej Towarów ani sprzedaży Towarów z przeznaczeniem do ich dalszej odsprzedaży.
§3.
[Zasady korzystania ze Sklepu internetowego]
1. Warunkiem rozpoczęcia korzystania z pełnych funkcjonalności Sklepu Internetowego jest dokonanie rejestracji konta użytkownika.
2. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i akceptację formularza rejestracyjnego, dostępnego na jednej ze stron Sklepu Internetowego. Podczas procesu rejestracji Klient ustala swoje indywidualne Hasło.
3. W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego Klient ma możliwość zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu i jej akceptacji poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu. Warunkiem pomyślnej rejestracji jest wyrażenie zgody na postanowienia Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do pozbawienia Klienta dostępu do Sklepu Internetowego, jak również do ograniczenia jego dostępu do części lub całości zasobów Sklepu Internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
1) podał w trakcie rejestracji w Sklepie Internetowym dane niezgodne z prawdą, nieprecyzyjne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
2) dopuścił się za pośrednictwem Sklepu Internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności innych Klientów Sklepu Internetowego,
3) dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez Sprzedawcę za niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa, ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Sprzedawcy.
5. Osoba, której odebrano prawo do korzystania ze Sklepu Internetowego, nie może dokonać ponownej rejestracji bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy.
6. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przesyłanych komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Sklepu Internetowego usługami, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne adekwatne do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług. Obejmują one w szczególności działania służące zapobieganiu pozyskiwaniu i modyfikacji danych osobowych przesyłanych w Internecie przez osoby nieuprawnione.
7. Klient jest zobowiązany do niedostarczania treści o charakterze bezprawnym, zakłócających funkcjonowanie Sprzedawcy oraz do niewykorzystywania Sklepu Internetowego, strony internetowej Sklepu lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich. W szczególności Klient zobowiązuje się do:
1) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, takich jak treści propagujące przemoc, zniesławiające lub naruszające dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
2) korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
3) niepodejmowania działań takich jak rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu Internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
4) korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
5) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego,
6) korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
8. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter Internetu oraz korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione. W związku z tym Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane zagrożenia. W szczególności zaleca się stosowanie programów zabezpieczających przed zagrożeniami cyberbezpieczeństwa (np. złośliwym oprogramowaniem, fałszywymi stronami internetowymi służącymi do wyłudzania danych) oraz chroniących tożsamość użytkowników Internetu. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą o udostępnienie Hasła w jakiejkolwiek formie.
§4.
[Procedura zawarcia Umowy sprzedaży]
1. W celu zawarcia Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego, Klient powinien wejść na stronę internetową www.mawen-dystrybucja.pl, dokonać wyboru Towaru, jego koloru oraz rozmiaru, a następnie podjąć kolejne czynności techniczne zgodnie z wyświetlanymi komunikatami i informacjami dostępnymi na stronie.
2. Do złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym, niezbędne jest posiadanie przez Klienta aktywnego adresu poczty elektronicznej.
3. Klient może składać Zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu lub poczty elektronicznej przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
4. Wybór zamawianych Towarów przez Klienta następuje poprzez dodanie ich do koszyka. W szczególnych przypadkach liczba sztuk Towaru, które Klient może zakupić, może być ograniczona, o czym Klient jest każdorazowo informowany podczas składania Zamówienia.
5. W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku "Zamawiam z obowiązkiem zapłaty" – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wyboru Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
6. Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych, zostanie wyświetlone podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie to zawierać będzie informacje dotyczące:
1) przedmiotu Zamówienia,
2) jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług, w tym kosztów dostawy oraz wszelkich dodatkowych kosztów (jeśli występują),
3) wybranej metody płatności,
4) wybranego sposobu dostawy,
5) szacowanego czasu dostawy.
7. W celu wysłania Zamówienia, konieczne jest zaakceptowanie treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku "Zamawiam z obowiązkiem zapłaty".
8. Wysłanie Zamówienia przez Klienta stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedawcą Umowy Sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
9. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
10. Umowę Sprzedaży uważa się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 9 powyżej.
11. Umowa Sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z niniejszym Regulaminem.
12. Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień Umowy Sprzedaży Towarów następuje poprzez przesłanie Klientowi na podany adres e-mail potwierdzenia Zamówienia, specyfikacji oraz faktury VAT, a także poprzez dołączenie wydruku tych dokumentów do przesyłki zawierającej Towar.
§ 5 Dostawa
1. Dostawa Towarów ograniczona jest do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i realizowana jest na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia. Sposób dostawy oraz jej warunki mogą różnić się w zależności od wagi zamówionego Towaru, o czym Klient jest każdorazowo informowany za pośrednictwem komunikatów zamieszczonych w Sklepie Internetowym w procesie składania Zamówienia.
2. Dostawa zamówionych Towarów odbywa się za pośrednictwem operatorów wskazanych w Sklepie Internetowym. Koszty dostawy ustalane są zgodnie z cennikiem dostępnym w Sklepie Internetowym. Całkowite koszty dostawy zostaną wyraźnie wskazane w trakcie składania Zamówienia.
3. Termin realizacji dostawy wynosi do 5 dni roboczych, licząc od dnia wysłania przez Klienta Zamówienia.
§6.
Ceny i metody płatności
1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich (PLN) i zawierają wszystkie obowiązujące składniki, w tym podatek VAT, cła oraz wszelkie inne należności publicznoprawne, z zastrzeżeniem zdania drugiego. Podane ceny Towarów nie uwzględniają kosztów dostawy ani wszelkich innych dodatkowych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową Sprzedaży. Informacje o tych kosztach zostaną przedstawione Klientowi w procesie wyboru sposobu dostawy i składania Zamówienia.
2. Klient ma możliwość uiszczenia ceny Towaru za pośrednictwem następujących metod płatności:
1) tradycyjnym przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
2) płatnością elektroniczną (kartą płatniczą lub szybkim przelewem bankowym) za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności Przelewy24,
3) gotówką za pobraniem, płatne kurierowi przy odbiorze Towaru,
3. Dostępne formy płatności dla danej transakcji są prezentowane w procesie zakupowym, w module koszyka Sklepu Internetowego. Lista dostępnych form płatności może zależeć od zawartości koszyka oraz wybranego sposobu dostawy.
4. Klient jest zobowiązany do dokonania płatności za Zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej Umowy Sprzedaży w terminie:
1) do 5 dni roboczych, jeżeli wybrał formę przedpłaty tradycyjnym przelewem bankowym,
2) do 3 dni roboczych, jeżeli wybrał formę przedpłaty za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych Przelewy24.
5. Faktura VAT za zakupione Towary jest dostarczana za pośrednictwem poczty elektronicznej w formie pliku elektronicznego w formacie PDF. W celu otwarcia pliku Klient może skorzystać z bezpłatnego i powszechnie dostępnego oprogramowania kompatybilnego z formatem PDF.
6. W przypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie, o którym mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu, Sprzedawca ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży. Po bezskutecznym upływie terminu na dokonanie płatności, Sprzedawca prześle Klientowi na trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 492 Kodeksu Cywilnego.
7. Klientowi, do momentu odbioru Towaru, przysługuje umowne prawo odstąpienia od umowy na zasadach określonych w art. 395 Kodeksu Cywilnego. Prawo to Klient może wykonać, składając Sprzedawcy stosowne oświadczenie, w szczególności poprzez użycie dedykowanego linku dostępnego w mailowym potwierdzeniu Zamówienia. Powyższe umowne prawo odstąpienia jest odrębne od uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów Ustawy o Prawach Konsumenta i nie narusza ani nie ogranicza prawa Konsumenta do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni.
8. Jeżeli w ramach jednolitej gospodarczo transakcji o wartości przekraczającej kwotę 15 000 zł, Klient dokona zakupu jako Przedsiębiorca będący podatnikiem VAT co najmniej jednego z Towarów wymienionych w poz. 59-66 załącznika nr 15 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, wówczas transakcja taka będzie podlegała szczególnemu rozliczeniu w obszarze podatku od towarów i usług (tzw. mechanizm podzielonej płatności). W takim przypadku Klient zostanie automatycznie powiadomiony przez system Sklepu Internetowego o zasadach rozliczenia transakcji i dalszych krokach.
9. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności w przypadku Towarów o wysokiej wartości, Sprzedawca może zastosować szczególny tryb składania Zamówienia, w którym Klient będzie zobowiązany do zapłacenia zaliczki warunkującej złożenie Zamówienia. O konieczności uiszczenia zaliczki Klient zostanie poinformowany w trakcie składania Zamówienia. Sprzedawca wraz z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia umożliwi Klientowi opłacenie pozostałej części ceny w sposób opisany w niniejszym Regulaminie.
10. Sprzedawca może anulować Zamówienie złożone przez Klienta niebędącego Konsumentem (tj. odstąpić od Umowy Sprzedaży w rozumieniu art. 395 Kodeksu Cywilnego) od momentu zawarcia Umowy Sprzedaży aż do upływu 14 dni od dnia dostawy Towaru. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny, w szczególności, gdy Zamówienie wskazuje na nabywanie Towaru w celu jego dalszej odsprzedaży. Odstąpienie to nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
§7.
Odstąpienie od Umowy
1. Konsument, który zawarł Umowę Sprzedaży, może od niej odstąpić bez podawania przyczyny w terminie 14 dni.
2. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się:
1) dla Umowy Sprzedaży, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Towar – od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik,
2) w przypadku, gdy Umowa Sprzedaży obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części,
3) dla pozostałych umów – od dnia ich zawarcia.
3. Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może zostać złożone na formularzu, którego wzór jest zamieszczony przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
4. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
5. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
6. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Towaru do Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
7. Jeżeli Konsument korzystający z prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
8. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
9. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
10. Jeśli ze względu na swój charakter Towar nie może zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą, Sprzedawca informuje Konsumenta o szacowanych kosztach zwrotu Towaru.
11. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
12. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
13. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
1) w których przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
2) w których przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
3) w których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
4) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości,
5) w których przedmiotem świadczenia jest Towar, który po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączony z innymi rzeczami,
6) o dostarczanie treści cyfrowych na niematerialnym nośniku, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli spełnianie świadczenia przez Sprzedawcę rozpoczęło się za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie wyrażenia przez Konsumenta ww. zgody na trwałym nośniku.
14. Postanowienia niniejszego paragrafu nie stosuje się do Przedsiębiorców.
§8.
[Reklamacje – Konsumenci]
1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu był dłuższy.
2. Towar jest zgodny z Umową Sprzedaży, jeżeli zgodne z Umową Sprzedaży pozostają w szczególności jego:
1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność,
2) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży i który Sprzedawca zaakceptował.
3. Ponadto, aby Towar został uznany za zgodny z Umową Sprzedaży, musi:
1) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i, oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
b) przed zawarciem Umowy Sprzedaży publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy Sprzedaży,
3) być dostarczony z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać,
4) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży w zakresie, o którym mowa w ust. 3 powyżej, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 3 powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
5. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność.
6. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy bądź wymiany.
7. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą zarówno naprawy, jak i wymiany, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową. W takim przypadku Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, o których mowa w ust. 11 niniejszego paragrafu. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, wartość Towaru zgodnego z Umową Sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży.
8. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Towaru w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył.
9. Koszty napraw lub wymiany Towaru ponosi Sprzedawca. Konsument jest obowiązany udostępnić Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie w celu jego odebrania, które odbywa się na koszt Sprzedawcy.
10. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, Sprzedawca demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
11. Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, jeżeli Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży, gdy:
1) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży zgodnie z ust. 7 niniejszego paragrafu,
2) Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie, o którym mowa w ust. 8 niniejszego paragrafu,
3) brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową Sprzedaży,
4) brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy Sprzedaży,
5) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
12. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową Sprzedaży pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową Sprzedaży. Zwrot należności powstałej wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny następuje nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
13. Sprzedawca może nie przyjąć oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, jeśli wykaże, że brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest nieistotny.
14. W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca cenę nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
15. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy Sprzedaży Konsument może składać w dowolnej formie. Preferowana jest forma pisemna, gdzie pismo reklamacyjne może być wysłane na adres Sprzedawcy, jak również w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy. Konsument ma również możliwość przesłania dokumentacji fotograficznej reklamowanego Towaru na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy.
16. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej przesłania. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji.
§9.
[Reklamacje – Przedsiębiorcy]
Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady Towaru w stosunku do Przedsiębiorców zostaje wyłączona.
§10.
[Postanowienia końcowe]
1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami innymi niż Przedsiębiorcy Indywidualni, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wyłącznie w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i tylko w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta będącego takim Przedsiębiorcą.
2. Sprzedawca (jako Usługodawca) ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy świadczenia usług drogą elektroniczną, lecz w przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wyłącznie w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i tylko w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta będącego takim Przedsiębiorcą.
3. Sklep Internetowy nie umożliwia zawierania umów z innymi przedsiębiorcami, tj. z podmiotami odrębnymi gospodarczo od Sprzedawcy, mającymi na celu dalszą odsprzedaż towarów.
4. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy Sprzedaży lub umowy świadczenia usług, strony będą dążyć do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
5. Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozstrzygania sporów. Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od daty opublikowania w Sklepie Internetowym. Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie, za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną na adres e-mail podany przez Klienta. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu, obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
7. Umowy zawierane ze Sprzedawcą (zarówno Umowy Sprzedaży, jak i umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną) są zawierane w języku polskim.
8. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania w Sklepie Internetowym.